E-flite Habu 32x DF Bedienerhandbuch Seite 72

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EFL Habu 32x DF
•CONTROL THROWS
1. Turn on the transmitter and receiver of your model. Check the movement of the rudder using the transmitter.
When the stick is moved to the right, the rudder should also move right. Reverse the direction of the servo at the
transmitter if necessary.
2. Check the movement of the elevator with the radio system. Moving the elevator stick toward the bottom of the
transmitter will make the airplane elevator move up.
3. Check the movement of the ailerons with the radio system. Moving the aileron stick to the right will make the right
aileron move up and the left aileron move down.
4. Use a ruler to adjust the throw of the elevator, ailerons and rudder.
Aileron High Rate Aileron Mid Rate Aileron Low Rate
(Expo: 25% Up and Down): (Expo: 15% Up and Down): (Expo: 10% Up and Down):
Up: 7/16 inch (11mm) Up: 5/16 inch (8mm) Up: 9/32 inch (7mm)
Down: 7/16 inch (11mm) Down: 5/16 inch (8mm) Down: 9/32 inch (7mm)
Elevator High Rate Elevator Mid Rate Elevator Low Rate
(Expo: 18% Up, 28% Down): (Expo: 10% Up, 14% Down): (Expo: 5% Up, 12% Down):
Up: 15/32 inch (12mm) Up: 13/32 inch (10mm) Up: 5/16 inch (8mm)
Down: 15/32 inch (12mm) Down: 13/32 inch (10mm) Down: 5/16 inch (8mm)
Rudder High Rate Rudder Mid Rate Rudder Low Rate
(Expo: 12% Left and Right): (Expo: 8% Left and Right): (Expo: 5% Left and Right):
Right: 25/32 inch (20mm) Right: 23/32 inch (18mm) Right: 19/32 inch (15mm)
Left: 25/32 inch (20mm) Left: 23/32 inch (18mm) Left: 19/32 inch (15mm)
Flaps:
Mid/Take-Off: 7/16 inch (11mm)
Full Flap/Landing: 1 inch (25mm)
Elevator to Flap Compensation
Mid/Take-Off: 1/32 inch (1mm) Down
Full Flap/Landing: 1/16 inch (2mm) Down
Î The Habu does not always require full flaps for landing. We recommend using full flaps for landings
in no wind or light headwind situations. Use half flaps for landings in strong headwinds or crosswinds.
These are general guidelines measured from our own fl ight tests. You can experiment with higher rates to match your
preferred style of fl ying.
Travel Adjust and Sub-Trims are not listed and should be adjusted according to each individual model and preference.
Always install the control horns 90 degrees to the servo center line. Use sub-trim as a last resort to center the
servos.
We highly recommend re-binding the radio system once all of the control throws are set. This will keep the servos
from moving to their endpoints until the transmitter and receiver connect.
•RUDERAUSSCHLÄGE
1. Schalten Sie den Sender und Empfänger ihres Modells ein. Prüfen Sie die Seitenruderaussschläge mit dem Sender.
Bewegen Sie den Seitenruderstick nach rechts, sollte sich das Ruder auch nach rechts bewegen. Reversieren Sie falls
notwendig die Funktion am Sender.
2. Prüfen Sie die Höhenruderfunktion am Sender. Ziehen Sie den Höhenruderknüppel nach hinten, sollte sich das
Ruder nach oben bewegen.
3. Prüfen Sie die Querrruderfunktion mit dem Sender. Bewegen Sie den Querruderstick nach rechts, bewegt sich das
rechte Querruder nach oben und das linke Querrruder nach unten.
4. Messen Sie mit einem Lineal den Ausschlag von Höhen- Quer- und Seitenruder.
Querruder: Querruder: Querruder:
(Expo: 25% Rauf und Runter): (Expo: 15% Rauf und Runter): (Expo: 10% Rauf und Runter):
Rauf: 11mm Rauf: 8mm Rauf: 7mm
Runter: 11mm Runter: 8mm Runter: 7mm
Höhenruder: Höhenruder: Höhenruder:
(Expo: 18% Rauf und (Expo: 10% Rauf und (Expo: 5% Rauf und
28% Runter): 14% Runter): 12% Runter):
Rauf: 12mm Rauf: 10mm Rauf: 8mm
Runter: 12mm Runter: 10mm Runter: 8mm
Seitenruder: Seitenruder: Seitenruder:
(Expo: 12% Links und Rechts): (Expo: 8% Links und Rechts): (Expo: 5% Links und Rechts):
Rechts: 20mm Rechts: 18mm Rechts: 15mm
Links: 20mm Links: 18mm Links: 15mm
Klappen:
Mitte / Start: 11mm
Voll / Landung: 25mm
Höhenruder / Klappen Kompensation
Mitte / Start: 1mm Down
Voll / Landung: 2mm Down
Î Bei der Landung der Habu sind nicht grundsätzlich volle Klappen nötig. Wir empfehlen diese nur bei
leichten oder keinen Wind voll auszufahren. Bei starken oder Crosswind fliegen Sie mit halben Klappen an.
Die hier genannten Ruderausschläge sind generelle Richtwerte die wir in unseren Testfl ügen erfl ogen haben. Sie
können mit größeren Ausschlägen experimentieren wenn diese mehr zu ihrem Flugstil passen.
Travel Adjust und Sub-Trimm Werte sind hier nicht gelistet und sollten individuell nach Modell und Vorliebe eingestellt
werden. Montieren Sie die Servohörner immer 90° zur Servomitte. Nutzen Sie die Subtrimmfunktion als letzte
Möglichkeit die Servos zu zentrieren.
Wir empfehlen dringend nach Einstellung aller Ruderausschläge das System neu zu binden. Das hält die Servos davon
ab in die Endausschläge zu laufen, solange der Sender und Empfänger noch nicht verbunden sind.
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